Wczoraj odwiedził mnie sąsiad z nawigacją TomTom One IQ Routes w ręce.
źródło: tomtom.nl
Urządzenie odmawiało przyjęcia map przez USB za pomocą aplikacji TomTom HOME.
Kolega był już zdrowo podenerwowany, bo wkrótce wyjeżdża za ocean i nie udało mu się wgrać świeżo zakupionych map amerykańskiego kontynentu. Problem leżał w tym, że urządzenie rozłączało się wciąż w trakcie transferu danych. Jak się okazało był to problem z MS Windows 8, bo u mnie pod Windows XP nie mieliśmy efektu rozłączania.
Krótkie spojrzenie na zawartość pamięci urządzenia, dostępnej przez USB nie pozostawiało wątpliwości, że system plików jest w strzępach. Otrzymaliśmy od producenta procedurę re-instalacji, która okazała się być skuteczna:
- Wyłączyć aplikację TomTom HOME
- Podłączyć urządzenie
- Sformatować* dostępny wolumen w trybie "quickformat" na FAT32 bez zmiany identyfikatora
- Odłączyć urządzenie, uruchomić TomTom HOME i podłączyć urządzenie ponownie
- Zalogować się na swoje konto TomTom i uruchomić aktualizację
- Pojawi się nie-klikalna pozycja aplikacji nawigacyjnej, należy jeszcze dodać tzw. "GPS-fix", wybrany głos i zainstalować.
- Zrestartować urządzenie i podłączyć raz jeszcze.
- Tym razem instalujemy jedną mapę (najlepiej lokalną) i restart.
- Wreszcie instalujemy, co chcemy (dodatkowe mapy, informacje o radarach i inne).
* - jeśli nie możecie uzyskać wyłącznego dostępu do wolumenu, to użyjcie "chkdsk x: /f", kóry zapyta Was czy wymusić wyłączność. Jak skończy, będziecie mogli formatować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz