W ubiegłym tygodniu sąsiad zaprosił mnie wieczorem na inaugurację nowej karty graficznej - GeForce GTX 670 z trzema monitorami FullHD (1x24" i 2x23"). Ta karta jako pierwsza (wraz z GTX680) potrafi samodzielnie (bez SLI) obsłużyć Surround. Reszta systemu była również solidna w postaci dwurdzeniowego procesora z rodziny Clarkdale, 4 GB RAM, dysku SSD Crucial m4 i HDD. Całość pracowała pod MS Windows 7 x64 z najnowszymi sterownikami nVidia.
Po podłączeniu monitorów i ustawieniu ich na możliwie tym samym poziomie matrycami ustawiliśmy Surround oraz wykonaliśmy ustawienie kompensacji ramek matryc. Efektem końcowym była przestrzeń ~5600x1080. Do testów wykorzystaliśmy BattleField 3, który prawidłowo rozpoznał sytuację i działał bez zarzutu. Używaliśmy 2D Surround, a więc bez użycia okularów z przesłonami.
Muszę przyznać, że po zgaszeniu światła w pokoju i dostosowaniu kątów nachylenia wyświetlaczy bocznych do perspektywy w grze - rezultat był niesamowity. Co ciekawe - odkryliśmy, że konieczne jest odsunięcie się co najmniej metr od centralnego wyświetlacza (idealnie ~1,5m), aby cieszyć się widzeniem obwodowym w użytecznym stopniu do grania.
Mieliśmy problem z wyłączającymi się monitorami bocznymi przy przechodzeniu pomiędzy menu gry a właściwą rozgrywką (przechodziły w stan czuwania). Samo fizyczne ustawienie monitorów było trudne, bo zajmują sporo miejsca, nie miały regulacji wysokości i miały różne obudowy.
Myślę, że w FPSach i symulacjach motoryzacyjnych czy lotniczych takie konfiguracje się doskonale sprawdzą. Mocniejsze produkty rodzin nVidia Kepler i AMD Southern Islands są w stanie bez trudu obsłużyć obraz 5760x1080 przy średnich detalach we współczesnych grach. W sprzedaży pojawiły się już uchwyty rozwiązujące problem ustawienia monitorów (np. taki). Myślę, że z czasem zobaczymy więcej monitorów produkowanych z myślą o takim zastosowaniu (cieńsze ramki, prostsze menu, mniej wejść, tylko uchwyt VESA).
[2012-08-20]
Wczoraj sąsiad mi doniósł, że BF3 nie wspiera Surround, co tłumaczy, dlaczego część drzwi w misji nie działało. Przesiadł się na BF2.
[2012-08-20]
Wczoraj sąsiad mi doniósł, że BF3 nie wspiera Surround, co tłumaczy, dlaczego część drzwi w misji nie działało. Przesiadł się na BF2.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz