środa, 21 maja 2014

Koncentrat majowy

Kasztany nam już przekwitły i zaliczyliśmy pierwszą burzę po upale, czas więc zebrać njusy:
  • Wczoraj Microsoft przedstawił Surface 3 Pro. Z uwagą przeczytałem specyfikację, wrażenia z pracy na kolanach i pochwały nowych klawiatur. Tętno mi podskoczyło, bo produkt wydawał się być sensowny. Wtedy odczytałem z tabelki ceny i mi przeszło.
  • Tymczasem na Ziemi ... pojawił się ASUS Transformer T200 za ~€420, który mógłbym kupić z czystym sumieniem.
  • AMD wydało poprawioną wersję swoich SoC dla tabletów i netbooków w postaci: Beema i Mullins (polecam artykuł tutaj). Wydajność CPU jest porównywalna z Bay Trail, ale trzeba celować w najdroższe SKU. Znacznie poprawili zarządzanie energią i dokończyli implementację Turbo. Wydajność GPU jest godna uwagi, ale w obrębie 5W SDP niewiele można wywalczyć. Podsumowując - lepiej późno niż wcale.
  • Microsoft i Intel skończyli wreszcie pisać sterowniki do obsługi Connected Stand-by dla 64 bitowej platformy Bail-Trail. Jest więc szansa na urządzenia typu convertible z używalnym RAM >=4GB. Przypomnę, że platforma 64bit na Haswell otrzymała je w kwietniu tego roku, a 32 bitowe systemy działają już od listopada zeszłego roku. Uważajcie jednak, bo producenci sprzętu muszą spełnić rygorystyczne kryteria dla interfejsów, aby móc to włączyć. Sprawdzajcie przed zakupem! Prawdopodobnie HP ElitePad 1000 G2 jest pierwszym urządzeniem wspierającym taką konfigurcję. 
  • Specyfikacja DisplayPort 1.2a ma już opcjonalną funkcję zmiennej częstotliwości odświeżania ekrany aka "AdaptiveSync". Gol dla AMD! Oby producenci sterowników dla monitorów zechcieli ją implementować masowo.
  • Xiaomi nadal nas zaskakuje. Tym razem wyprodukowali tablet warty swej ceny i naprawdę zacny - Mi Pad (więcej tutaj).
  • Intel ogłosił "odgrzewane" modele Haswell Refresh i ... nie ma o czym mówić (więcej tutaj).
  • W temacie płyt głównych na układach Intel z rodziny 9 powiem tylko, że nie widzę nic wartego uwagi. SATA Express to zwykłe nieporozumienie, bo świadomy człowiek niezwłocznie sobie kupi urządzenie na karcie M.2 lub PCI-E.
  • Przy okazji chciałem pochwalić AsRock za inicjatywę podłączenia na płycie głównej  Z97 Extreme6 portu M.2 czterema ścieżkami PCI-E 3.0! Nagle zakup SAMSUNG XP941 znowu ma sens! Ze świecą szukać takich pomysłów w laptopach czy tabletach (facepalm).
W obszarze badań naukowych mam dla Was:

Tyle nowości ze świata, jeszcze świeżynki domowe:

Router
Moje roczne medytacje nad zakupem routera do domu zaowocowały promocyjnym zakupem ASUS RT-AC56U kosztem €100 z przesyłką. Jest to dwuzakresowy ruter z wzmacniaczami na obu częstotliwościach oparty na BCM4708 o konfiguracji 2T2R po obu stronach. Niech Was nie zmyli brak anten - zysk w obrębie mieszkania mam rekordowy. 
W praktyce osiągam na karcie ASUS USB-AC53 stabilne 135Mbps przy wynegocjowanym 585-867 Mbps. 
Na karcie Intel Wireless-AC7260 mam transfer waha się pomiędzy 110 a 140Mbps.
Przy okazji odkryłem, że mam przeciętnie 11 aktywnych klientów w domu, z czego 9 bezprzewodowych. potwierdziłem, że wszystko to moje ;). Podział ruchu na dwa segmenty WiFi na nowo nabrał znaczenia.

Drugi tablet
Chciałem powiedzieć, że kupiłem ASUS MeMO Pad 7 HD (ME173) za ok. €150 z przesyłką. 

Małżonka jest bardzo zadowolona. Odessała się gładko z Nexusa tego samego dnia. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz