poniedziałek, 3 stycznia 2011

Koncentrat

Garść faktów:
  • Procesory desktop z rodziny intel oparte o nową architekturę Sandy Bridge miały właśnie swoją premierę. Są rzędu 20% szybsze niż Clarkdale, bardziej energooszczędne, mają dwukrotnie bardziej wydajną zintegrowaną kartę graficzną. Poczytajcie na techreport tutaj. To przełom na miarę pierwszych procesorów z rodziny Core. Czas zacząć odkładać na nowy komputer stacjonarny ...
  • Na 25 stycznia 2011  nVidia planuje premierę GeForce GTX 560 1GB (patrz info tutaj). Karta będzie wg mojej oceny maks. do 20% wydajniejsza od referencyjnej wersji GTX 460. Mam nadzieję, że czterysta-sześćdziesiątka stanieje i zostanie najlepszą propozycją dla graczy w Polsce. :-)
  • Samsung Galaxy Tab nie jest tak świetny, jak bym się tego spodziewał, dodatkowo jest za drogi na pierwszy rzut oka. Polecam artykuł na AnandTech tutaj.
  • Marcin (pozdrawiam!) pytał mnie jakiego netbooka 10 cali z wbudowanym modemem 3G polecam i .. zawiesiłem się. Otóż na polskim rynku jest tego tyle, co kot napłakał. Zazwyczaj są to jedno-rdzeniowe Atomy z 1GB RAM bez nVidia ION lub Broadcomm Crystal. Skandal!  Oto ochłapy, do których dotarłem: Nokia Booklet 3G (~1700zł), HP Mini 210 3G (~1700zł), Acer Aspire One D250 HSPA (~2000zł). Nie udało mi sie namierzyć żadnego Asusa EeePC 1xxx GO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz