poniedziałek, 9 maja 2011

Koncentrat

  • Ogłoszona przez Intela nowa technologia konstrukcji tranzystora (3D tri-gate), która ma być zastosowana w rodzinie procesorów Ivy Bridge zatrzęsie rynkiem CPU. Mówimy tu o jednoczesnym zwiększeniu potencjału obliczeniowego o 1/3 i obcięciu do połowy poboru prądu. Polecam Wam artykuł tutaj.
  • Arstechnica przygotowała nam bardzo interesujące zestawienie udziału w runku poszczególnych przeglądarek web tutaj. Wyraźnie widać, że Firefox 4.0 święci triumfy, Chrome nadal sprawnie zdobywa kolejne procenty udziału w rynku, zaś IE9 obronił 55% udział w rynku IE. Przyznam, że cieszy mnie potwierdzenie skuteczności automatycznej aktualizacji Chrome, bo daje mi to nadzieję na bezpieczne przeglądanie. Smuci mnie wciąż straszący ~11% udziałem w rynku IE6.
  • Jeżeli zdarza Wam się mówić o "serwerowni" lub "centrum obliczeniowym" w poważnym towarzystwie, to radzę Wam się zapoznać z artykułem w temacie terminologii ANSI/TIA-942 tutaj.
  • ArsTechnica donosi tutaj, że Samsung Infuse 4G wejdzie do sprzedaży w AT&T już w połowie maja. Mam nadzieję, że pojawi się również w Europie. Całkiem poważnie myślę, że to smartphone dla mnie.
  • Polecam Waszej uwadze artykuł o rosnącym problemie niewykorzystanych obszarów układów scalonych (dark silicon) tutaj. Pomysł implementacji wysoko specjalizowanych uważam za przyszłość naszych urządzeń przenośnych, więc zgadzam się w tym miejscu z autorami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz