poniedziałek, 20 stycznia 2014

Brak sprzętowego dekodowania wideo we flashu w Chrome?

Szwagier (pozdr.) zwrócił mi uwagę na to, że w aktualnej wersji Chrome (32), podczas odtwarzania materiałów wideo na stronie YouTube za pomocą wbudowanej wtyczki Adobe Flash nie jest wykorzystywane dekodowanie sprzętowe wideo. Sprawdziłem to z kartą Radeon HD 6870 oraz Intel HD 3000. Na obu sytuacja wygląda podobnie - zobaczcie:
 
U góry widzicie podgląd "Stats for nerds" w Chrome gdzie strumień wideo dekodowany jest bez wsparcia sprzętu. U dołu ten sam materiał w IE11 na tym samym komputerze.
Różnica w użyciu procesora nie jest dramatyczna, ale zauważalna. Na słabszych platformach może to stanowić poważny problem tak, jak na przykład u Szwagra na AMD E2-1800Foxconn nT-A3800.
Obie przeglądarki pod Windows 8.1 dostarczają wtyczkę Flash we własnym zakresie. Niestety nie dotarłem do żadnych ustawień, które możnaby wykorzystać do włączenia.
Upewniłem się, że ustawienia wtyczki w Chrome są prawidłowe ze strony Adobe:
Przyznam, że nie mam pomysłu, jak to zmienić.
Jakieś podpowiedzi?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz