czwartek, 12 marca 2015

Odświeżenie laptopa

Naszemu domowemu laptopowi SAMSUNG NP-350 U2A stuknęło już ponad 3 lata i niestety przestał nadawać się do użycia. Nie tylko nie sposób było odnaleźć zgubione gigabajty na dysku ale też większość podsystemów windows przestało odpowiadać. Bardzo nie chciało mi się brać za reinstalację, bo przeszedłem ścieżkę od Win7HP, przez aktualizację (płatną) do Win8, kolejno bezpłatną do Win8.1 i wreszcie do Update 1. Łącznie wymagałoby to użycia trzech różnych kluczy. Po przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosku, że wolę stać się testerem Win10 Technical Preview (polska wersja językowa) niż przechodzić tę ścieżkę raz jeszcze. Aktualizacja z przygotowanego pendrive przebiegła momentalnie i bez kłopotów. Użyłem sterowników z Win8.1 x64 bez problemu. Łącznie w ciągu godziny miałem działający laptop. 

Po uzupełnieniu brakujących aplikacji i około dwóch tygodniach użytkowania używamy 21GB:

Laptop odżył i momentalnie odpowiada na każde kliknięcie. Win10 w obecnej formie wydaje się być stabilny i przyznam, że łatwiej mi przychodzi obsługa niż w Win8.1 U1. Oczywiście obawiam się o konieczność przełączenia się z preview na licencję docelową, ale może model subskrypcji rozwiąże ten problem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz