czwartek, 19 marca 2015

Czas na dwuwarstowy BluRay 50GB

Kosztem €17 zakupiłem 5 płyt TDK BDR 50GB do celów kopii zapasowych naszych zdjęć:
źródło: amazon.de

Wybrałem porcję folderów i plików nie przekraczających 45GB, bo tyle Win8.1 raportował jako dostępne na płycie BluRay Dual Layer i przeciągnąłem z domowego NASa na czystą płytę w nagrywarce ASUS SBW-06D2X-U. Niestety mimo przestawienia ustawień dysku zapisu tymczasowego na D:\
... system uparcie kopiował wszystko na SSD i nie pozwalał skopiować więcej niż miał przestrzeni na SSD (C:\):

Ostatecznie dałem za wygraną i wypaliłem płytkę w dwóch rzutach - 35GB i reszta.
Tak rozpoczęło się długie wypalanie:

 


W końcu po blisko trzech godzinach kopiowania plików (~27MB/sek.) i nagrywania (~7MB/sek.) uzyskałem efekt końcowy:


Odnoszę wrażenie, że mimo ustawienia prędkości nagrywania na 6x nagrywarka pracowała w trybie 2x, bo łączny czas nagrywania sięgnął półtorej godziny. Prawdopodobnie lepiej wyszedłbym używając dedykowanego oprogramowania do nagrywania (prędkość, buforowanie itd.), ale lenistwo wygrało.

Wnioski są takie, że zajmuje to masę czasu, ale możliwość zabezpieczenia 260 albumów zdjęć jest nie do przecenienia.

2 komentarze:

  1. A tak się zastanawiam. Gdybyś kupił sobie 2 dyski 1TB 2,5" w obudowie USB 3.0 i gdybyś wykonywał regularne kopie zapasowe zdjęć na te dwa dyski (ręczny mirror), to nie wyszło by taniej, niż nagrywarka+płyty? A na pewno byłoby szybciej. Tym bardziej, że kolejna porcja nowych zdjęć to tylko różnicowe uzupełnienie danych. Za 3 lata staniesz przed dylematem, czy dane na moim BlueRay 50GB są nadal możliwe do odczytania i będziesz chciał to kopiować na nowy nośnik.

    OdpowiedzUsuń