sobota, 25 kwietnia 2015

Większy monitor

Dzisiaj przesiadłem się z 21-calowego monitora Benq GW2250 (1920x1080) na 27-calowy DELL Ultrasharp U2713HM (2560x1440). Polecam Wam jego obszerny test tutaj.
źródło: dell.com
Nabyłem ten większy dwuletni wyświetlacz okazyjnie za €250 (nowe zwykle kosztują powyżej €500). Dodatkowe piksele rozciągnięte na znacznie większej powierzchni oraz pełne pokrycie przestrzeni kolorów sRGB świetnie nadają się zarówno do pracy na dwóch stronach web jednocześnie, jak i do edycji zdjęć. 

Podczas edycji zdjęć w Picasa 3 jestem w stanie używać powiększenia 35%, co pozwala mi wreszcie ocenić ostrość obiektów bez ciągłego powiększania. Nie omieszkałem też zastosować ustawień sRGB oraz profilu kolorów ICC pobranego z TFT Central.

Choć oba monitory mają świetny kontrast i porównywalną jasność, to - subiektywnie - jakość obrazu poprawiła się znacznie. Mam świadomość, że najbliższe kwartały przyniosą tańsze i lepsze monitory Ultra HD, ale wierzę, że wyświetlacze 2560x1440 pozostaną przydatne jeszcze kilka lat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz