środa, 3 marca 2010

Monitory LCD

Ostatnio rozglądałem się za dodatkowym monitorem do pracy z laptopem poprzez HDMI w trybie ekranu rozszerzonego (ponieważ brakuje mi przestrzeni roboczej). Pierwszym pomysłem z racji parametrów do ceny stał się PHILIPS 230C1HSB za około 670 zł.
Potem poszukiwałem monitora w tym rozmiarze z matrycą IPS o tolerowalnej cenie, ale nie znalazłem takiego. Rozważałem przez chwilę też takie z matrycą PVA, ale też nie znalazłem prystępnej ceny.
Bardzo pomocny okazał się przewodnik po monitorach wiosna 2010 wydany przez XbitLabs tutaj. Szczeóglnie interesujące jest podsumowanie tematu podświetlania LED. Otóż - obecnie na rynku występują:
  • wyświetlacze profesjonalne podświetlane trójkolorowymi diodami umieszczonymi za matrycą (świetny gamut kolorów, dobry kontrast, odlotowa cena, ograniczona dostępność)
  • wyświetlacze podświetlane białymi diodami umieszczonymi za matrycą (ograniczony gamut kolorów, bardzo dobry kontrast, dosyć wysoka cena, dostępne tylko w telewizorach)
  • wyświetlacze poświetlane poprzez ekran rozpraszający białymi diodami umieszczonymi na krawędzi ekranu (ograniczony gamut kolorów, przeciętny kontrast, ograniczona jednolitość poświetlenia, przystępna cena, szeroko rozpowszechnione w laptopach) 
Po zapoznaniu się z ofertą postanowiłem zaczekać na modele 23" lub 24" 1920x1080 z matrycą e-IPS oraz - w miarę możliwości podświetleniem LED pod matrycą - w cenie poniżej 1000 zł w zakupie detalicznym. Mam nadzieję, że koniec roku przyniesie takie okazje.
W ramach ciekawostek polecam lekturę oferty monitorów Acer.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz