czwartek, 4 marca 2010

Windows 7

Tę wiadomość piszę z Windows 7 x64. No cóż - prawie działa... Nie udało mi się tylko uruchomić interfejsu bluetooth, bo HP Wireless Assistant utracił zdolność kontroli urządzenia po dwóch restartach. Regulacji jasności podświetlenia klawiszami funkcyjnymi też nie ma, ale wykryłem tajemniczy potencjometr w Panelu Sterowania, który to robi (w Vista nie działał) Uff ... nie można mieć wszystkiego.
Ale do rzeczy: 
Instalacja przebiegła szybko, większość sterowników była w samym systemie. Faktycznie subiektywna responsywność interfejsu użytkownika jest lepsza. Nowy pasek zadań przyprawia mnie o ból zębów, ale wciąż wierzę, że jest w tym jakiś sens. Bufor dyskowy wydaje się być napełniany łagodniej a usługi indeksowania nie przytłaczają zaraz po zalogowaniu się. Nie stwierdziłem problemów kompatybilności sterowników ani oprogramowania narzędziowego. System uruchamia się szybciej od poprzednika.
Uzupełnię obserwacje za parę dni.

[UPDATE 2010-03-11]
Bluetooth zaczął działać po 4 restarcie, ale problemy jednak mnie nie opuściły:
1. Po hibernacji i przeniesieniu laptopa nadal bywa konieczność restartu z powodu artefaktów na ekranie w formie szumów (da się im zrobić screenshot, zmiana trybu graficznego nie pomaga)
2. Po zablokowaniu wygaszaczem nie da się odblokować sesji, bo (hic!) nie ma ikony użytkownika na tle (w tle aplikacje działają) - pozostaje tylko restart przytrzymując przycisk Power.
3. Nowoczesny pasek zadań myli Google Chrome z Off-line Gmail na Gears, a czasem zupełnie gubi okna Google Chrome, więc Alt+Tab znowu jest jedynym ratunkiem.
4. Oprogramowanie HP zupełnie już nie pozwala na używanie przycisków funkcyjnych.
No i gdzie ten postęp technologiczny?

2 komentarze:

  1. Jeśli Bluetooth to Widcomm to ściągnij drivery z ich serwisu. U mnie na Asusie pomogło :)

    Pozdr
    Paweł M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuj wywalić cały soft HP do obsługi komunikacji bezprzewodowej. Ten wbudowany działa świetnie. U mnie bluetooth oraz WLAN zadziałał poprawnie na sterownikach i narzędziach wbudowanych w Win7x64 - być może próbowałeś, a być może nie...

    A pasek zadań - zmień sobie na "Scalaj, gdy pasek zadań jest pełny" (domyślnie jest "Zawsze scalaj").

    OdpowiedzUsuń