środa, 6 października 2010

Idealna pamięć masowa do centrum obliczeniowego

AnandTech IT opublikował właśnie tutaj artykuł na temat budowy własnego rozwiązania pamięci masowej. Od co najmniej 1,5 roku przewidywałem możliwość budowy taniego rozwiązania SAN/NAS w oparciu o model podwójnego bufora danych, jaki wprowadzono w ZFS. Upatrywałem w produktach rodziny Storage na stronach SuperMicro odpowiedniej obudowy do skonstruowania takiej macierzy. Cieszę się, że Matt sprawdził dla mnie sformułowane wcześniej przeze mnie hipotezy. :-)
Za ok. 21 tys. zł netto udało im się zbudować macierz dyskową o 18TB surowej pojemności dostępne w formie iSCSI lub CIFS/SMB poprzez dwa interfejsy GE, z wykorzystaniem OpenSolaris i Nexenta, osiągając jednocześnie od 110% do nawet czterokrotnej wydajności rozwiązania Promise M610i. Z doświadczenia wiem, że rozwiązania wielkich dostawców tej klasy są zwykle od dwóch do ośmiu razy droższe, nie licząc wsparcia technicznego. To potencjalne pole do ogromnych korzyści w naszych centrach obliczeniowych (wyższa wydajność niż produkty komercyjne, niższa cena, lepsza kontrola konfiguracji, dowolność rozbudowy, możliwość częstej rozbudowy). Mam nadzieję, że nadarzy mi się okazja do implementacji takiego rozwiązania...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz