czwartek, 8 września 2011

Koncentrat

  • Napotkałem ciekawy punkt widzenia na rynek małych i lekkich laptopów (nie mylić z netbookiem) tutaj. Koncepcja Ultrabook jest rdzeniem tych rozważań. Muszę przyznać, że faktycznie opcje konfiguratorów laptopów pełne są obecnie idiotycznych alternatyw, a same portfolia producentów laptopów stały się niezrozumiałe całe lata temu. Mam nadzieję, że tego typu opinie użytkowników wpłyną pozytywnie na producentów.
  • Ivy Bridge się opóźni (news tutaj), więc warto się poważnie przyglądać premierom laptopów w tym roku, po będziemy spośród nich wybierać w pierwszej połowie 2012. Będziemy musieli jeszcze poczekać na te rewolucyjne tranzystory 3D wykonane w litografii 22nm.
  • Acer Aspire S3 to Ultrabook w wydaniu giganta. Polecam hands-on tutaj.
  • Jeżeli długo pracujecie przy biurku, to polecam Waszej uwadze ten artykuł na temat pracy w pozycji stojącej. Generalnie najlepiej jest zmieniać pozycję co 30min-60min. z siedzącej na stojącą. W tym warto zakupić biurku z regulacją wysokości (i mieć odpowiedni zapas na kablach połączeniowych). Miałem okazję pracować na stojąco w Kopenhadze w zeszłym roku i okazało się to być zaskakująco komfortowe po kilku dniach. Obejrzyjcie sobie biurka na GeekDesk.
  • NotebookCheck wypuścił kilka interesujących testów laptopów: Lenovo X121e (z AMD E350), Apple Mac Book Air 11" i 13", HP 5330m, DELL V131, Lenovo E320. Ku memu zaskoczeniu wszystkie wpadły na mój radar potencjalnie sensownych maszyn. Niestety każdy poza MBA cierpi na słabą matrycę.
  • DELL wypuścił "zejplowanego ikspeesa" XPS 15Z. Polecam artykuł tutaj.
  • Pojawił się pierwszy na rynku poważny kontroler USB 3.0 dla PCtów (artykuł).
  • Mała przestroga: Jeżeli pracujecie pod MS Windows Professional i korzystacie z szyfrowania plików, to nie możecie przenigdy zapomnieć hasła do konta swojego użytkownika, bo nigdy więcej nie odtworzycie zaszyfrowanych plików (MSKB tutaj). Ja zapomniałem hasło do konta lokalnego po wakacjach, zresetowałem je z konta administratora i nie dostałem się do dokumentów. Na szczęście pierwotne hasło sobie przypomniałem i po zmianie z powrotem na nie, pliki odtworzyłem.
  • Clevo W150HR to ciekawa platforma laptopa 15,6". We wcieleniu MYTHLOGIC Pollux 1400 świeci bardzo dobrymi parametrami matrycy. Zauważyłem, że można czasem utrafić na rynku wtórnym świeżynek tę platformę w postaci wcielenia SAGER NP5165, który oferuje nam jako opcję: "15.6" Full HD LED-Backlit Display featuring 95% NTSC Color Gamut in Matte Finished Surface (1920 x 1080)" oraz "Bigfoot Networks Killer Wireless-N 1103". Jak widzicie to poważna propozycja. Szkoda, że w Polsce nie widzę żadnego poważnego sprzedawcy klonów Clevo.
  • Co powiecie na telefon komórkowy DualSim z radiem i telewizją analogową, pochodzący z  Wrocławia? MyPhone 8250TV ma to wszystko i podobno kosztuje ~300zł.
  • Seagate wypuścił pierwszy na rynku dysk 3,5" o pojemności 4TB (~4000GB) w obudowie zewnętrznej USB 3.0 - GoFlex Desk.
  • Namawiam Was na przyglądnięcie się informacjom z Global Foundries dostępnym tutaj. Wygląda na to, że seria Radeonów 7000 oraz nowe APU (np. Bulldozery) powinny się wkrótce pojawić w 28nm.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz