czwartek, 10 maja 2012

Przycięcie Mini-SIM do Micro-SIM

Kolega nabył w zeszłym tygodniu Motorolę RAZR XT910. Muszę przyznać, że jest to bardzo udany telefon. Jednak aparat przyjmuje karty SIM tylko w formacie Micro, tj. 12x15mm. Ponieważ miałem pod ręką nieużywaną kartę z sieci BASE w rozmiarze Mini, to postanowiłem ją przyciąć do rozmiarów Micro. Najpierw obejrzałem dostępne w Internecie szablony i klika filmów na YouTube. Zauważyłem jednak, że są różne kształty i rozmiary samej płytki stykowej układu scalonego oraz rozmieszczenie obszarów styku, co nie pozwala na cięcie "na oślep" według szablonu. Sięgnąłem zatem po normę ETSI TS 102 221 V9.0.0, która określa rozmiary fizyczne kart SIM, pola styku oraz tolerancje. Za pomocą suwmiarki wyznaczyłem krawędzie cięcia wychodząc od obszarów styku według normy. Pomyślałem, że pokażę Wam, jak to robiłem, na wypadek gdyby miało Wam się do czegoś przydać:

1. Nakleiłem kartę Mini-SIM na arkusz papieru centrując ją do narysowanych krawędzi rozmiarów Micro-SIM (w oparciu o odległości od obszarów styku z Figure 4.2 Mini-UICC z w/w normy):

2. Używając suwmiarki jako linijki i noża do obierania warzyw naciąłem plastik wokoło układu zgodnie z wymiarowaniem:

3. Wyciąłem nożyczkami prostokąt wzdłuż linii, korygując odległości w oparciu o obmiary suwmiarką po każdym cięciu:

4. Następnie odmierzyłem 2,5mm na trójkąt w prawym dolnym rogu i naciąłem nożem:

5. Wyciąłem trójkąt i wygładziłem krawędzie:

Wycięta karta zadziałała od razu w RAZR. Okazało się, że trzeba jeszcze wygładzić krawędzie, aby zapewnić gładkie wyciąganie Micro-SIM (użyliśmy pincety).
Poniżej zamieszczam kilka zdjęć porównujących rezultat z oryginalną kartą Micro-SIM kupioną w salonie BASE:
 

2 komentarze:

  1. ja przyciąłem od ręki, bez mierzenia i wszysko działa

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi pomogło, dzięki!
    Zapraszam na mój blog: http://ciemni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń