niedziela, 19 sierpnia 2012

Poszukiwanie nowego auta

Ponieważ od sierpnia podjąłem nową pracę, ustąpiło sporo ograniczeń, jakie miałem i pojawiły się nowe możliwości. Sprzedałem więc Opla Astrę i rozpocząłem poszukiwania jej następcy.
Astra H kombi 1.3dci postawiła wysoko poprzeczkę spełniając wszystkie moje uprzednie wymagania, ale do dobrego łatwo przywyknąć i teraz mam kilka nowych życzeń. Ponieważ liczę na zupełnie zwolnienie z podatku VAT (to skomplikowane), to poważnie rozglądam się również za nowym autem. Przejdźmy jednak do kryteriów poszukiwań, jakie początkowo przyjąłem:
  • możliwość odliczenia VAT
  • nie starsze niż 2 lata o przebiegu poniżej 50 tys. km
  • wysoka niezawodność w okresie 3 lat / 100 tys. km
  • tempomat
  • czujniki parkowania z tyłu (z przodu nie zaszkodzą)
  • automatyczna skrzynia biegów (właściwie tylko dwu-sprzęgłowe biorę pod uwagę)
  • pakowność porównywalna z kombi w klasie kompaktów
  • możliwość podróżowania wygodnie z prędkością ~160km/godz. przy zużyciu paliwa poniżej 7l/100km
  • możliwie niskie koszty ubezpieczenia OC i opłaty środowiskowe
  • automatyczna klimatyzacja (mile widziana dwu-strefowość)
Nie zależy mi bardzo na przyspieszeniu, bo przekonałem się, że w ruchu miejsko-autostradowym nie ma to dużego znaczenia (inaczej wyglądało to dla mnie w Polsce, gdzie wyprzedzanie ciężarówek na drogach jedno-jezdniowych było codziennością). Chciałbym też uniknąć zakupu auta wysokiego (jak SUV, mikro-wan i inne takie), ponieważ zależy mi bardziej na powierzchni podłogi niż na kubaturze powietrza nad głową.
Co do budżetu sprawa jest bardziej złożona. Ponieważ planuję auto kupić na trzy lata, a potem wymienić, to bardziej zależy mi na rozpatrywaniu utraty wartości niż ceny bezwzględnej. Oczywiście są jakieś granice rozsądku i nie chciałbym wydawać więcej niż 25 tys. €, bo nie udźwignę kosztów ubezpieczenia. 
Wczoraj wybrałem się na przegląd aut w pobliskich salonach samochodowych i chciałbym się z Wami podzielić wrażeniami. Postaram się jest przedstawić chronologicznie:
SEAT Leon 1.6D DSG7, ~16,5 tys. €
Zgrabne autko o zaskakująco dużym bagażniku, ale wciąż wydawało mi się za małe. Nie miałem czasu się nim przejechać. Podobają mi się osiągi tej konfiguracji.
SKODA Octavia 1.6D DSG7, ~17,2 tys. €
Pakowność na szóstkę. Wnętrze kojarzy mi mi się nieco z autem dostawczym, ale nie potrafię wskazać dlaczego. Przejechałem się koło 100km w mieście, na krajówce i na autostradach. Co do napędu nie mam zastrzeżeń, bo auto płynie, a ja nie miałem ochoty tykać drążka wcale, bo DSG robi to znacznie lepiej niż ja. Zaniepokoiła mnie jednak twardość zawieszenia i jego nerwowe reakcje nawet na najmniejsze nierówności na drodze. Czy tam jest w ogóle jakaś amortyzacja? To jest główny mankament, jaki widzę. Przy średnim spalaniu w trakcie mojej jazdy 5,7l/100km właściwie mógłbym od ręki to auto kupić, gdyby nie wrażenie jazdy wozem drabiniastym.
OPEL Insignia kombi 2.0D, ~22,4 tys. €
Auto, które bardzo podoba się mojej żonie. Ku memu zaskoczeniu nie zmieściłem się na tylnym siedzeniu wersji hatchback i sedan! Co więcej nie ma na to rady, bo kanapa nie jest regulowana. Zwyczajnie nie mogę jechać z tyłu - absurd!. W wersji kombi problem rozwiązano - niestety - ze szkodą dla wyglądu auta.
Tutaj ciekawostka: kilka godzin po wizycie dostałem ofertę rocznego kombi o symbolicznym przebiegu w nieco lepszym wyposażeniu za ~18,5 tys. € - do przemyślenia.
OPEL Astra kombi 2.0D, ~18,6 tys. €
Przyznam szczerze, że astra H mnie nie przekonuje wnętrzem. Odnoszę wrażenie, że jest ciaśniejsza i że pogorszyła się widoczność na boki. Rzecz jasna muszę się przejechać kombinacją tego diesla i automatu, ale pozostaję nieco sceptyczny.
VOLVO V60 Summum 1.6D, ~24,3 tys. €
Sięgnąłem na moment na inną półkę. Obejrzałem różne modele w salonie i trafiłem na ofertę stock, która mając cenę z konfiguratora ~41 tys. € była do wzięcia znacznie taniej. Mam poważne obawy co do kosztów ubezpieczenia, ale zamierzam się umówić na jazdę testową.
HONDA Accord kombi
Byłem w dużym salonie hondy, gdzie wyczekałem się okropnie, aby na końcu się dowiedzieć, że nie mają kombi do pokazania, nie mają wersji diesel a automat mogą co najwyżej sprowadzić. Odpuściłem.
MAZDA 6
Pan nalegał na rozmowę po francusku. Jak poprosiłem diesel z automatem, to zrobił okrągłe oczy i wysłał mnie do Forda. :-)
FORD Mondeo, hatchback 2.0D, 136KM, ~22,3 tys. €
Bardzo mi się spodobało to auto i było w niezłej promocji, ale słabo wypada cenowo na tle pozostałych propozycji.
FORD Focus, kombi 2.0D, 115KM, ~19,3 tys. €
Generalnie nie mam zastrzeżeń. Niestety auto testowe było hatchback z silnikiem 1.0 benzyna 100KM, ale i tak świetnie się bawiłem. Doskonałe zawieszenie i kierownica, ale cena pożądanej przeze mnie konfiguracji jest nieprzyjemna.
MERCEDES C200, kombi, 2.0D, rocznik 2009, przebieg 44 tys. km., ~21 tys. €
Dla porównania przejechałem się nieco starszą alternatywą z wyższej półki. Zegary przyprawiły mnie o zdumienie. Niestety tradycyjny automat wyprowadził mnie zupełnie z równowagi, a twarde zawieszenie poluzowało kręgi szyjne. To nie na moje nerwy.

Podsumowują najfajniej jeździło mi się Focusem, ale najbliżej ideału możliwości/cena była Octavia. Z punktu widzenia utraty wartości najlepiej wypada V60. Będę się jeszcze rozglądał, ale w międzyczasie zestawię to sobie w arkuszu kalkulacyjnym, aby ułatwić sobie wybór. O postępach będę Was informował...

[2012-08-23]
Alfa Romeo, Fiat, Jeep
Byłem w takim łączonym salonie i nie udało mi się znaleźć żadnego sensownego auta (takie nie-za-drogie kombi o małej utracie wartości).
Peugeot, Citroen
Wyczytałem, że nie mają tanich automatycznych dwu-sprzęgłowych skrzyń biegów. Poza tym:
w Peugeot: 308SW jest za ciasne, 40x już nie ma a 508SW jest nieprzytomnie drogie.
w Citroen: C4 nie ma kombi, na C5 kombi mnie nie stać.
RENAULT Megane, kombi, 1.5D 110KM EDC, ~17,7 tys. €
Wstąpiłem na chwilę do Renault i tutaj zaskoczyła mnie aktualna wersja Megane w wariancie kombi, która się przyjemnie prezentuje, jest pojemna, dobrze wyposażona i mają istotne upusty. Umówiłem się na jazdę testową w przyszłym tygodniu. Ucieszyło mnie też, że są gotowi mnie skredytować na 1,5 roku.

[2012-08-25]
VOLVO V60 Summum 1.6D, ~23,9 tys. €
Wczoraj byliśmy na jeździe testowej Volvo S60 D2 (1.6D PowerShift 6 biegów). Pojeździliśmy godzinę w mieście i w trasie. Subiektywnie nie widzę różnicy w porównaniu z Octavią. Jednak auto to jest mniejsze, acz znacznie lepiej wyposażone (całe mnóstwo szczegółów). Dostaliśmy też kolejny upust na wybrane V60. Przyznam, że się waham...

[2012-08-29]
RENAULT Megane, kombi, 1.5D 110KM EDC, ~17,7 tys. €
Wczoraj odbyliśmy jazdę testową. Niestety głównie pełzaliśmy w korkach. Nie mam zastrzeżeń do napędu czy poziomu wyposażenia, ale włącznik/wyłącznik tempomatu jest okropnie byle-jaki (miałem wrażenie, że odpadnie), a umieszczenie go nad dźwignią hamulca ręcznego to nieporozumienie.

[2012-10-20]
Poszukiwania pojazdu się przedłużały, a wciąż nie mogliśmy podjąć decyzji, co wybrać. Ostatecznie zabraliśmy się do przerabiania kryteriów próbując je jakoś zpriorytetyzować. Uznaliśmy, że 18 tys. € pozostanie naszą granicą nie do ruszenia i że jesteśmy skłonni zrezygnować z automatycznej skrzyni biegów. o ile auto będzie miało mechanizm zapobiegający staczaniu się samochodu przy ruszaniu pod górę.
Hyundai i30 Wagon, 1.6D 110KM, ~18 tys. €
Wkrótce potem - trochę przypadkiem - natrafiliśmy na Hyundaia i30, który kompletnie nas zaskoczył.
Okazał się być zmyślnie zaprojektowany wewnątrz a jednocześnie bardzo atrakcyjnie prezentował się z zewnątrz. Odbyliśmy jadzę próbną i stwierdziliśmy, że właśnie tego szukaliśmy. Bardzo nam się spodobała nawigacja z kamerą cofania i obsługa systemu audio.
Wkrótce po zakończeniu negocjacji z dealerem okazało się, że musimy się wstrzymać z decyzją aż zgromadzimy potrzebne fundusze, bo bank odmówił nam pożyczki. :-/ Samo życie...

[2012-12-01]
Dzisiaj nasze poszukiwania zakończyły się złożeniem zamówienia na Hyundai i30 Wagon, Style, 1.6D 110KM,  za 18 tys. €. Będzie do odbioru na początku marca 2013. :-)

17 komentarzy:

  1. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli kupujemy nowy samochód i nie ważny czy będzie on z salonu czy z drugiej ręki to na pewno musimy również pamiętać o obowiązkowym ubezpieczeniu OC. Ja jestem zdania, że świetne warunki ubezpieczeniowe można uzyskać w towarzystwie https://kioskpolis.pl/hestia/ gdzie jest cały wachlarz różnych ofert. Ja za każdym razem znalazłem fajne ubezpieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie sam zakup auta jest niezwykle ważną sprawą i muszę przyznać, że ja również zwracam uwagę na bezpieczeństwo. Już nawet czytałam na stronie https://motopodprad.pl/przewody-hamulcowe-i-bezpieczenstwo/ jak istotna jest kwestia samych przewodów hamulcowych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie sam zakup auta jak dla mnie jest czymś niezwykle ważnym i muszę przyznać, że ja także dużo uwagi przykładam do ubezpieczenia OC. Jak nawet czytała,m na stronie https://kioskpolis.pl/dobrowolne-ubezpieczenie/ to teraz wiem czym jest dobrowolne ubezpieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno sam wybór samochodu nie jest łatwy i ja bym chciał mieć samochód jak najmniej awaryjny. Jakiś czas temu mój samochód niestety zepsuł się. Całe szczęście, że pomoc drogowa http://pomocdrogowa.lowicz.pl/ jest w stanie bardzo szybko pojawić się na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie samo posiadanie nowego auta na pewno jest jakimś celem, ale na ten moment muszę jeździć tym co mam. Bardzo fajnie, że w przypadku awarii za każdym razem pomoc drogowa https://glinski-hol.pl/ bez najmniejszego problemu jest w stanie pomóc w takiej sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie sam zakup nowego auta jest niezwykle ważny i ja jestem zdania, że warto nastawić się na pojazd jak najmniej awaryjny. W sumie ja i tak zawsze mam przy sobie kontakt do pomocy drogowej http://cukierski-auto-hol.pl/ i jestem zdania, że jest to doskonałe rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak naprawdę samo posiadanie samochodu jest bardzo ważne i moim zdaniem przede wszystkim musimy również wiedzieć co zrobić gdy auto nie chce się uruchomić. Bardzo fajnie o tym napisano w https://www.makik.pl/pomoc-drogowa-pomozemy-przy-problemach-z-odpaleniem-samochodu/ oraz jak pomoc drogowa może w tym przypadku poradzić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak jak już zostało napisane powyżej to faktycznie bardzo ważną sprawą jest na pewno również zawsze posiadanie kontaktu do pomocy drogowej. Ja jakiś czas temu miałam okazję współpracować z fachowcami z firmy https://kuta-autoserwis.pl/ których oczywiście każdemu mogę polecić.

    OdpowiedzUsuń
  11. To prawda ja również muszę to zrobić gdyż na dobrą sprawę tak naprawdę moje auto w ostatnim czasie pojechał na złom. Jeszcze jakiś czas temu natrafiłam na fajne blog https://zlomujemy24h.pl/blog/ z którego bardzo dużo się na ten temat dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Poniekąd fajnie jest n pewno mieć nowe auto i jestem zdania, że jak najbardziej dobrym rozwiązaniem jest również zawsze posiadanie kontaktu do pomocy drogowej. Moim zdaniem doskonale sprawdza się współpraca z http://pomocdrogowagdynia.pl/ i wiem, że jest to najlepszy z możliwych wyborów.

    OdpowiedzUsuń
  13. To prawda samo już posiadanie pojazdu jest bardzo ważną kwestią i ja również muszę przyznać, iż musimy mieć na uwadze to, że nasze auto zawsze może ulec jakiejś awarii. W takich sytuacjach warto jest wiedzieć, że pomoc drogowa https://hol-max.pl/ jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak naprawdę to każde auto niestety ale może nam się zepsuć w trakcie jazdy i ja na dzień dziś wiem, że fajnie jest wiedzieć co wtedy robić. Myślę, że właśnie kontakt z pomocą drogową https://zakrzewski-holowanie.pl/ okaże się najlepszą opcją.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedy masz problem na drodze, ważne jest, aby mieć zaufaną firmę pomocy drogowej, na którą możesz polegać. Drogowi Pomocnicy to profesjonaliści, którzy świadczą kompleksowe usługi na terenie całego kraju. Bez względu na to, czy potrzebujesz holowania, naprawy awarii czy wymiany opony, https://drogowipomocnicy.pl/ to miejsce, gdzie znajdziesz szybką i skuteczną pomoc drogową. Nie trać czasu na szukanie, zaufaj profesjonalistom i ciesz się spokojem na drodze.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli szukacie sprawdzonej firmy świadczącej usługi pomocy drogowej, polecam odwiedzić https://eurohol.pl/. Korzystałem z ich usług kilka razy i za każdym razem byłem zadowolony. Szybka reakcja, kompetentny zespół i uczciwe ceny to cechy, które wyróżniają tę firmę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jako kierowca, który często podróżuje w trudnych warunkach, zawsze szukam niezawodnej pomocy drogowej. https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/ okazał się świetnym wyborem, gdy potrzebowałem szybkiej pomocy po awarii. Ich zespół działał sprawnie i profesjonalnie, co znacznie zmniejszyło mój stres związany z sytuacją. Ich usługi są dostępne 24/7, co jest ogromnym plusem. Polecam ich każdemu, kto szuka zaufanej i skutecznej pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń