niedziela, 27 czerwca 2010

Czego mi brakuje do szczęścia?

Zważywszy, że obok kalendarzowego lata mamy również właściwe za oknem, to niewiele do szczęścia mi brakuje. Jednak jakby mocno pokombinować, to:
1. Chętnie zobaczyłbym więcej portów popularnych gier pod Linux (obecnie Ubuntu x64).
Niestety jest tego jak na lekarstwo, a zabawa z Wine w celu uzyskania stabilnej emulacji środowiska Windows przypomina walkę z wiatrakami. Jest jednak nadzieja, że wydawcy gier zauważą wreszcie ten rynek, bo to się opłaca - czytaj tu.
2. Podobnie, brakuje mi urządzenia klasy MID. Ostatnio miałem okazję popracować na iPadzie (dzięki Christophe) i przyznam, że jest to tak wygodne jak piszą. Szukam jednak tańszej i bardziej uniwersalnej alternatywy. Zależy mi na multimediach, więc odrzucam modele z wyświetlaczem e-Ink. Idealne byłoby 7-10" w architekturze ARM pod kontrolą Android 2.x. Grzegorz (dziękuję!) pokazał mi SmartQ V7, ale jest on niedostępny w Polsce. Podobnie jest ICD Ultra, czy Notion Ink Adam. W miarę realnie wygląda Asus Eee PC T91MT, ale wciąż ~ 2500zł to dla mnie za dużo. Czekam więc na urządzenie w granicach ~750zł.
Pomarzyć można, ale teraz trzeba trochę poczekać, aż ten rynek dojrzeje i spowszednieje.
[UPDATE] Napotkałem na sieci urządzenie Archos 7, dostępne za 630zł tutaj. Niestety używa własnego systemu opartego o Linux na platformę ARM. Muszę to rozpoznać...
Wygląda na to, że to Android.
[UPDATE 2010-07-01] Obejrzałem też HUAWEI SmaKit S7 - też fajny.

2 komentarze:

  1. ICD Ultra i Notion Ink Adam to prototypy (bynajmniej nie znalazłem ich jeszcze w sprzedaży). Z kolei Archos 7 posiada swój zamknięty OS, którego chyba jeszcze nie udało się shackować. SmartQ V7 wydaje się być dobrym strzałem: można zabootować Ubuntu, Androida i Windows CE (co kto lubi ;-).
    Myślę że ten blog tutaj: http://trylik.pl/ lub tutaj: http://www.islate.org/ mogą pomóc przy ewentualnym poszukiwaniu idealnego rozwiązania ... Mi się marzy Dell Streak, ale cena >2500 pln niestety dyskfalifikuje go w przedbiegach ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tomaszu,
    Dziękuję Ci za informacje, przyjrzę się tym serwisom.
    Zwróć uwagę, że Wikipedia twierdzi, że Archos 7 pracuje pod kontrolą Android 1.5:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Archos#Archos_7_Home_Tablet

    OdpowiedzUsuń