środa, 23 czerwca 2010

Idealny komputer HTPC

Zastanawialiście się kiedyś nad zakupem komputera typu Home Theater PC (używany głównie do odtwarzania filmów)? Ja - owszem. W owym okresie nie znalazłem niczego na tyle małego, wydajnego, cichego i funkcjonalnego, aby się skusić. Chciałem używać w nim Windows Media Center (wtedy w wersji Vista) wraz z pilotem zdalnego sterowania.
Dzisiaj szukając ciekawych platform z nowymi procesorami Intel PineView (Atom D425 i Atom D525 - oba 1.8GHz z obsługą DDR3) natrafiłem na stronach AsRock na mój ideał wcielony: platforma AsRock Core 100HT-BD. Pisze o nim m.in. CHIP tutaj.
To cudo w ślicznej czarnej obudowie Micro-ITX zmieściło płytę główną obsługującą procesory Intel Core i3/5/7 (LGA1156), z obsługą USB 3.0 (!), miejsce na dwa dyski 2,5" (np. po 640GB:) oraz napęd combo BlueRay (odczyt/zapis DVD, odczyt BD)  w rozmiarze slim. Dostajemy do tego zewnętrzny zasilacz 90W (łatwo wymienić, nie hałasuje) oraz pilot zdalnego sterowania zgodny z Windows Media Center.
Niestety komputerek jest nieco drogi - ponad 2500zł, ale myślę, że znajdzie wielu nabywców, bo jest unikalny.
[UPDATE 2010-07-23] AnandTech zamieścił kompleksowy test tej platformy tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz