niedziela, 5 grudnia 2010

iPad jest już oficjalnie w sprzedaży w Polsce

Napotkałem w metrze informację, że iPad został oficjalnie wprowadzony do sprzedaży w Polsce.
Rzućcie okiem na ceny:
 źródło: iSpot.com.pl
Nie jest to okazja cenowa, ale są to już wartości bliższe ziemi.
Ja zaś powoli (bo mam ostatnio bardzo mało czasu) poznaję to urządzenie i znajduję dla niego nowe zastosowania. Poza korzystaniem z przeglądarki web, poczty e-mail i czytania plików HTML i PDF ostatnio zacząłem na nim nieco grać (ehh..), rysować, przeglądać pliki wektorowe oraz korzystać z płatnych tabloidów.
Zaktualizowałem system operacyjny do iOS 4.2.1 i teraz już jest to zupełnie rozsądna opcja do pisania krótkich wiadomości. Niestety nadal nie rozumiem logiki działania iTunes i jakoś nie znajduję czasu, żeby ją odkryć.
Akumulator urządzenia już zdecydowanie gorzej się sprawuje, bo obecnie ładuję go mniej więcej co 4 godziny używania. Krótki kabel połączeniowy właściwie uniemożliwia używanie iPada podczas ładowania.
Zauważyłem również, że wymiary tego tabletu mi odpowiadają, ale jego masa już nie - jest za ciężki. Po kilku godzinach nie potrafię odnaleźć sobie wygodnego sposobu trzymania go - dłonie mdleją.
Niestety po tych kilku miesiącach zaczynam coraz bardziej odczuwać problemy z kompatybilnością mobilnego Safari ze stronami Web. Oto kilka drażniących mnie przykładów:
  • strony napisane tylko w technologii Flash oczywiście z definicji odpadają
  • na ceneo.pl mam na środku pasek "Moje produkty" uniemożliwiający przeglądanie
  • na cinema-city.pl na stronie głównej nie ma formularza wyszukiwania seansów ani zakładki "Repertuar" (czerwona kartka dla web developera)
  • na radiozet.pl jestem przekierowywany na mobi.radiozet.pl bez opcji powrotu na "pełną" stronę
Zdecydowanie lepiej wypadają amerykańskie strony Web - prawdopodobnie ze względu na głębszą penetrację rynku przez iOS.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz