sobota, 18 grudnia 2010

Koncentrat

Eh.. mam znacznie mniej czasu na pisanie niż chciałbym mieć. Postanowiłem więc "zrzucić" tu kilka fascynacji, których nie zdążę opisać i skomentować:
  • Word Lens to pierwsza sensowna w mojej ocenie implementacja koncepcji Rzeczywistości Rozszerzonej (Augumented Reality). Wkładam to na listę rzeczy, które "muszę" mieć.
  • Ostatnio nabyłem Apple iPhone 3GS z iOS 4.2 (podziękowania dla Bartka, pozdrowienia dla Gabrysi) i chciałem Wam powiedzieć, że w przeciwieństwie do jego poprzednika ten produkt nadaje się do użytkowania jako smartphone. Troszkę przytłacza go aktualne oprogramowanie i wymaga ładowania w każdym napotkanym gniazdku zasilania (nigdy nie rozstawaj się z ładowarką), ale jest prawdziwym oknem na świat wirtualny. Cena używanych modeli jest już akceptowalna ~1100zł (Uważajcie jednak na stare egzemplarze, bo nie ma prostego sposobu na wymianę akumulatora). 
  • Rozpoczęto przedsprzedaż Wiedźmin 2 na gog.com tutaj.
  • Użytkownikom telefonów z oprogramowaniem Nokia S60 polecam dostępną za darmo w sklepie OVI przeglądarkę Opera Mobile 10. Wreszcie mogę korzystać z http na moim E71! Ona na prawdę działa.
  • Ostatnio pograłem nieco na PS3 z użyciem kontrolera Move (Podziękowania dla Marcina M.). Przy użyciu telewizora HD >40" daje to fantastyczny efekt. To jest zupełnie nowa jakość zabawy (mam także szacunek dla technologii Nitendo Wii Motion oraz MS Kinect). Interakcja z grą za pomocą tej kolorowej pałeczki jest fantastyczna. Połączenie doskonałej grafiki PS3 z tą nową formą kontroli postaci gwarantuje lepszą imersję niż dotychczas. Szkoda, że nie można zgasić światła :-/.
  • Marcin C. zaprezentował mi (Dziękuję i pozdrawiam!) Samsung Galaxy S, pracujący pod kontrolą Android 2.2 (Froyo). Słuchajcie! Cztery cale Super AM-OLED to najlepszy ekran smartphone jaki widziałem. To urządzenie zdecydowanie bardziej mi odpowiada niż iPhone 4. To też trafia na listę życzeń.
  • Ostatnio stałem się fanem najnowszych ulepszeń w wyszukiwarce Google - autosugestii połączonej z natychmiastowym wyszukiwaniem oraz Instant Preview. W połączeniu z Chrome 9 Beta to prawdziwa rakieta. Teraz już nie zdarza mi się czekać na wyniki (nawet poprzez sieć 3G). Dobra robota Google!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz