czwartek, 28 lutego 2013

Przyszłość komputera domowego

Powiem Wam szczerze, że w moich oczach model domowego PeCeta zupełnie się już zdewaluował. Prawdopodobnie dlatego, że przestałem grywać w szlagiery wymagające dedykowanej karty graficznej.
Ostatnio spędzam większość czasu z tabletem w ręce leżąc w łóżku, istotną ilość czasu siedzę przed moim usprytnionym telewizorem i wreszcie czasem sięgam po laptopa (średnio co drugi dzień na kilkanaście minut). Komputera stacjonarnego nie włączyłem od ... nie jestem pewny, chyba dwóch tygodni.
Wiecie dlaczego?
Ano dlatego, że długo się uruchamia i ociężale pracuje. Denerwuje mnie też, że muszę posługiwać się myszką zamiast dotykać ekranu (wydaje mi się to bardziej naturalne). Poza tym nie lubię go trzymać włączonego, bo pożera sporo energii, a ja lubię ślęczeć przed ekranem godzinami.
Jaki powinien więc być przyszły komputer domowy?
Hmm.. powinien szybko się uruchamiać (jak mój smartphone i tablet), mieć duży dotykowy ekran Full HD i  pobierać mało energii - a więc potrzebujemy dotykowych monitorów ze zintegrowanym SoC z Androidem na pokładzie.
Dzisiaj napotkałem na benchmark.pl tutaj prezentację takiego produktu - Acer Smart Display DA220HQL.
Nie potrafię powiedzieć jakie SoC czy system operacyjny w przyszłości wygra tę bitwę, ale - patrząc na rosnącą popularność tabletów i chromebooków - odnoszę wrażenie, że większość użytkowników chętnie kupi takie urządzenie jeżeli będzie dostępne poniżej 1000 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz