poniedziałek, 8 lutego 2010

Przyszłe katalogi tożsamości

Computerworld donosi tutaj o następnej generacji Active Directory, która powstaje w trzewiach Microsoft.
Te nowe funkcjonalności - choć bardzo potrzebne - niestety nie rozwiązują mojego głównego problemu - bezpiecznego zarządzania moją tożsamością w różnych systemach, sieciach i obszarach zastosowań.
Chciałbym, aby pewnego dnia, podejmując pracę w nowym miejscu, moja tożsamość została pobrana z rejestru takiego, jak OpenID lub jego rozszerzonego analoga. Czekam na infrastrukturę publiczną (krajową? a może unijną?), która zapewni niezależną autentyfikację mojej osoby w odniesieniu do mojej pojedynczej tożsamości sieciowej.
Mam nadzieję, że wtedy odzworowanie mojej tożsamości będzie miało przypisane atrybuty i uprawnienia w sposób rozproszony - jak dzisiaj - zachowując jednak spójność w obejmowalnej przeze mnie przestrzeni wirtualnej.

1 komentarz:

  1. Czytalem ostatnio ze goscie od Open ID pracuja nad jakas nowa odslona rozwiazania, ktore ma wyniesc serwis na nastepny poziom. Jezeli dobrze pamietam, to zmierza to w kierunku, o ktorym piszesz za wyjatkiem upublicznienia (w znaczeniu kontroli panstw czy ue)

    OdpowiedzUsuń