sobota, 19 marca 2011

Koncentrat

Oto garść krótkich faktów i obserwacji
  • Mój DELL Streak sprawuje się doskonale w przestrzeni miejskiej Brukseli. 5" ekranu oraz łączność HSPA w BASE (10€ / 500MB / 30dni) pozwala mi na bieżąco pochłaniać całe artykuły, dzwonić do Polski na skype oraz nawigować. Niestety klawiatura ekranowa nie pozwala na blogowanie, ani sensowne mailowanie. Urządzenie zastąpiło mi telefon i tablet, mieści się w kieszeni, ale wciąż wymaga ładowania (co najmniej codziennie).
  • SandForce dostarczył pierwsze zestawy SF-2xxx, Najlepszym przykładem jest OCZ Vertex 3 - czytaj tutaj. Mówimy tu o transferach do 500MB/s i transakcjach do 60 kIOPs.
    Zgodnie z moimi nadziejami potaniały więc dyski SSD z układami SF-12xx. Polecam Waszej uwadze linię Corsair Force z układami flash w wykonanymi technologii 25nm (czytaj tutaj), mam na celowniku Corsair Force F115 za ~800zł.
  • Takie marzenie: laptop 12,5", matryca IPS, procesor Intel Sandy Bridge, niezawodna obudowa, masa ~1,3kg, USB 3.0 - słowem: ideał. Niemożliwe? Lenovo ThinkPad x220 w nowym wydaniu spełnia te kryteria (patrz tutaj). Mówimy jednak o maszynie >7000zł, więc pozostaje w sferze marzeń.
  • Schodząc na ziemię... Platforma AMD Brazos okazała się być udanym kompromisem (czytaj tutaj). MSI Wind U270 w wersji 12,1" jest moim zdaniem idealną opcją za rozsądną cenę (~1600zł). Niestety spodziewam się bardzo słabej matrycy w tym komputerze.
  • Zakupiłem urządzenie wielofunkcyjne HP Deskjet Ink Advantage K209A - ~350zł (dziękuję Andrzejowi i Witkowi za pomoc) i jestem z niego bardzo zadowolony. Liczę na 6gr./str czarnym tuszem i do 40gr./str. oboma tuszami. Skanuje jak złoto i daje się poskładać w małą kostkę. Da się nie instalować całej kupy oprogramowania - sam TWAIN32 i sterownik druku też działa. Polecam.
  • Testowałem IE9 na Win7 x64 z SP1. Kompatybilność jest do poprawki (np.: źle działa edytor tu na bloggerze), ale jest szybka jak błyskawica i akceleracja sprzętowa czyni cuda na złożonych graficznie site'ach. Mam nadzieję, że zacznie się już wreszcie gobalna migracja z grafik rastrowych na SVG i do CSS3. Do dzieła web-masterzy!
  • Benchmark.pl zaktualizował swoje zestawienie kart graficznych (są też mobilne).  Polecam Wam lekturę, bo zawiera genialną segmentację produktów.
  • nVidia wypuściła kolejną zaktualizowaną "ćwiartkę" układu Fermi - układ GF116, znany na rynku jako NVIDIA GeForce GTX 550 Ti (~570zł), który automatycznie staje się moją rekomendacją dla Was jako dolna granica rozsądku pod względem wydajności i kompatybilności. Polujcie teraz na GTX 460 768MB, bo schodzi z półek sklepowych!
  • Ostatnio gram u siebie w mieszkaniu na PS3 za pomocą dwóch kontrolerów Move. Zabawa jest przednia, szczególnie w grupie. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz