sobota, 26 listopada 2011

Wysokiej jakości telefon GSM

Jakość towarów postrzegam subiektywnie jako stopień spełnienia przez produkt moich wymagań. Podobnie patrzę na mój telefon komórkowy. Odkąd zmieniłem pracę niecały rok temu moje wymagania uległy istotnej zmianie (czytaj - ograniczeniu). Chciałem aby mój aparat GSM:
  • był mały i lekki,
  • pozwalał mi na ok. 5 min. dziennie rozmowy w sieciach GSM 900/1800,
  • obsługiwał dwie karty SIM jednocześnie (polską i belgijską),
  • wytrzymywał około tygodnia bez ładowania,
  • posiadał budzik,
  • nie posiadał aparatu fotograficznego,
  • był względnie tani.
Ubiegłej wiosny zawiódł mnie DELL Streak i zostałem tylko z Nokią 6310i, która cierpiała już na dolegliwości starcze (restarty, zakłócenia w połączeniach). W oczekiwaniu na naprawę smartphone'a rozglądałem się za "zwykłym" telefonem GSM. Będąc w Warszawie natrafiłem w Saturnie na MyPhone 3010 Classic za 150zł. Co ciekawe producent telefonu - firma myPhone sp. z o.o. - pochodzi z Oleśnicy (obecnie z Wrocławia). To dodało mi jeszcze aspekt sentymentalny w postaci patriotyzmu regionalnego. :-)
Telefon pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego wyglądającego na alternatywną wersję dawnego oprogramowania Nokii, ale niewątpliwie da się wyczuć powiew świeżych pomysłów. Aparat jest produkowany w Chinach. Myślę, że SDK tego oprogramowania też pochodzi spoza granic naszego kraju, ale rodzimy producent wykonał kawał pracy dobierając dostępne opcje w pełno-wymiarowy produkt. Gratulacje!
Wkrótce będzie już 9 miesięcy, jak korzystam z 3010 Classic na co dzień. Najczęściej korzystam w nim z SMSów, budzika, latarki oraz rozmów. W toku eksploatacji zauważyłem kilka wad:
  • czasem w wyniku noszenia telefonu w kieszeni (przypadkowe wciśnięcia przycisków) włącza się latarka i nie da się jej wyłączyć - konieczny jest restart urządzenia,
  • muszę ręcznie wpisywać kontakty, bo telefon nie ma interfejsu wymiany danych,
  • zastosowany głośnik jest cichy i generuje względnie zaszumiony przekaz utrudniający rozmowy w językach obcych :-),
  • czytelność wyświetlacza jest tylko dostateczna.
Mimo to uważam, że aparat ten wykazał się bardzo wysoką jakością (dla mnie). Zauważcie, że nie mówię tu o dokładności spasowania elementów, szlachetności użytych materiałów, stylowym wyglądzie czy krótkim czasie odpowiedzi. Telefon pracuje bez awarii od samego początku i jest bardzo poręczny (idealny rozmiar). Kolega Marcin (pozdrawiam!) miał mniej szczęścia z tym modelem, bo po kilku miesiącach zrezygnował z jego używania zniechęcony długim czasem odpowiedzi telefonu i nieustannie włączoną latarką. 
Gdybym miał teraz wybierać telefon, to zapewne rozważyłbym zakup myPhone 6680 SHARE za ~300zł, bo posiada interfejs USB z aplikacją do zarządzania kontaktami (polecam wideo tutaj). 
Oto, jak wygląda teraz mój 3010:
  
a tak wygląda interfejs użytkownika na wyświetlaczu telefonu:


2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawie napisane. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie kiedyś ten telefon na pewno był bardzo dobry lecz technologia się rozwija i co roku wychodzą nowe modele. Ja również chętnie zamawiam różne akcesoria do telefonów z https://pl.aliexpress.com/category/200084017/mobile-phone-accessories.html i za każdym razem jestem bardzo zadowolona z tych produktów.

    OdpowiedzUsuń