wtorek, 8 listopada 2011

Pierwsze 10kkm Oplem Astrą H 1.3cdti

Chciałbym się z Wami podzielić wrażeniami z eksploatacji mego kombi za rozsądną cenę (czytaj tutaj) po dziesięciu tysiącach kilometrów, czyli trzech miesiącach użytkowania.
Tak więc auto okazało się być wygodne, oszczędne,  pakowne, jak dotąd niezawodne i łatwe w prowadzeniu.
Z wad wymieniłbym mierne przyspieszenie do 50km/godz. i brak środkowego zagłówka na tylnym siedzeniu.
Spalanie w cyklu mieszanym tu w Belgii układa mi się w okolicach 5,3l/100km, a w trasie ~5,1l/100km (przy ~120km/godz. na autostradach). 
Auto miało mi służyć do okazjonalnych podróży do Ojczyzny i misję swoją spełnia. Oto statystyki z ostatniej podróży: 
  • Przejazd BE->PL spalanie średnie ~6,3l/100km na trasie 1113km w czasie ~10,5 godz. przy średniej prędkości ~106km/godz. (ustawiłem tempomat na połowę trasy w Niemczech na ~140 a drugą połowę na ~170 km/godz., ale miałem sporo miejsc, gdzie musiałem zwolnić, zaś ~120km/godz. w Belgii oraz w Polsce na autostradach, przejazd drogą krajową 8 upływał mi 70km/godz.)
  • Przejazd PL->BE  spalanie średnie ~6,6l/100km na trasie 993km w czasie ~8 godz. przy średniej prędkości ~124km/godz. (ustawiłem tempomat na ~160km/godz. w Niemczech i ~120km/godz. w Belgii oraz w Polsce - wyłącznie autostrady)
W ten sposób mogę sprawnie podróżować na Dolny Śląsk. Po otwarciu A2 oraz łącznika do Warszawy mam nadzieję również tam dojechać w rozsądnym czasie. :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz