czwartek, 29 marca 2012

Mój pierwszy krok w eAdministrację

Założyłem swój profil zaufany na platformie ePUAP. Pewnie zastanawiacie się, co mnie do tego skłoniło... Otóż odkryłem, że dzięki niemu będę mógł złożyć w ZUS wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek. Takie zaświadczenie niezbędne jest do wydania przez NFZ karty EKUZ, dzięki której potencjalnie mogę nieodpłatnie skorzystać z opieki medycznej poza Polską, ale na terenie Unii Europejskiej w nagłych przypadkach.
Mam więc nadzieję być w stanie otrzymać zaświadczenie ZUS pocztą i potem złożyć wniosek o kartę EKUZ również pocztą. Zobaczymy, czy to mi się uda...
Sam profil zaufany zakłada się względnie łatwo. Założenie konta na ePUAP i złożenie wniosku o profil zaufany zajmuje kwadrans. Potem trzeba znaleźć punkt potwierdzenia i złożyć podpis. Tu pojawił się problem. Będąc w Warszawie próbowałem szczęścia w Urzędzie Wojewódzkim, ale mój wniosek zaginął. :-)
Dzisiaj byłem w Wydziale Konsularnym Ambasady RP w Brukseli i udało mi się w "jedyne" 45min. złożyć podpis i uzyskać aktywację profilu zaufanego. Tak więc wkroczyłem w erę eAdministracji!
Oto jak wygląda aktywowany profil:
źródło: epuap.gov.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz