sobota, 1 grudnia 2012

Nowy faworyt - ZTE V970

Moja małżonka pozostawała w świecie Nokia S60/30 od dobrych kilku lat. Odkąd zamieszkała ze mną w Brukseli borykała się z noszeniem dwóch telefonów, aby móc tanio dzwonić lokalnie. Moje raczej pozytywne doświadczenia z ZOPO ZP100 sprawiły, że namawiałem ją na zakup podobnego rozwiązania. Podczas pobytu w Warszawie w ubiegły weekend odwiedziliśmy zaprzyjaźniony sklep z takimi telefonami. Po krótkiej zabawie Lenovo A789 zrozumieliśmy, że skórka przeznaczona jest dla chińskiego użytkownika a wyświetlacz prezentuje się gorzej niż na zdjęciach. Sprzedawca zaproponował nam ZTE Grand X V970, który okazał się używać tego samego wyświetlacza, co ZP100, czyli Sharp IPS 960x540 4.3" o doskonałym kontraście i dobrym podświetleniu. Ucieszyło mnie też 1GB RAM. Poprosiliśmy jeszcze o ROM 4.0.4 wyczyszczony z chińskich aplikacji i kosztem 900zł nabyliśmy ten aparat z roczną gwarancją. Polecam Wam artykuł na jego temat tutaj.
Okazał się być świetnie wykonany, szybki i pracuje długo na baterii (pierwsze 3 dni pociągnął bez ładowania). Jedyny aspekt, który mnie zdziwił to brak przedniej kamerki, ale da się z tym żyć.
Postanowiłem Wam go zaprezentować na poniższym filmiku:

Wybaczcie bardzo amatorski montaż, ale to mój pierwszy materiał filmowy.
Wynik speedtest.net uzyskałem po WiFi w domu (dostępne 20/3Mbps).
Jak widzicie obecnie dwa rdzenie Cortex-A9 z Androidem 4.x (ICS lub Jelly Bean) są zupełnie wystarczające do codziennej eksploatacji.

[UPDATE 2012-12-02]
Zrobiłem kilka zbliżeń wyświetlacza tego telefonu, żeby Wam pokazać jak jest dobry. :-)



[UPDATE 2012-12-22]
Zwykle czytuję na telefonie książki w formacie epub w czytniku Aldiko.
Oto najmniejsza czytelna dla mnie czcionka (6 punktów) w układzie dwóch kolumn po lewej i optymalny rozmiar do czytania (20 punktów) po prawej (30 linii):

 

1 komentarz:

  1. po zobaczeniu zdjęć z tekstem, ciekawi mnie jaka najmniejsza czcionka byłaby czytelna? i ile linijek tekstu zmieściłoby się w pionie

    OdpowiedzUsuń