sobota, 21 września 2013

Pececie wróć!

W zeszłym roku rozpocząłem stopniową racjonalizację mych komputerów domowych. Na przestrzeni dziesięciu miesięcy zmniejszyłem ilość urządzeń do dwóch - smartphone'a i tabletu. Oba pracujące pod Androidem 4.2. Przyznam, że znakomitą większość czasu nie przeszkadzał mi brak tradycyjnego PeCeta. Jednak po dwóch miesiącach zauważyłem, że mam problem z kilkoma sprawami:
  1. Nie byłem w stanie sprawnie wy-edytować dokumentów MS Office pod Androidem.
  2. Nie mogłem wymienić ROMu w smartphone flashując, bo nie miałem jak go zrootować.
  3. Miałem problem z pobraniem zdjęć z aparatu fotograficznego (dopiero kabelek OTG i czytnik kart SD na USB rozwiązał problem).
  4. Nie miałem możliwości wygodnej edycji zdjęć i materiałów wideo.
  5. Nie mogłem pobrać treningów z zegarka Garmin.
Radziłem sobie jak mogłem pożyczając laptopa lub goszcząc na PeCecie sąsiada (dziwił się).
Jednak powoli dochodziło do mnie, że potrzebuję jednak jakiegoś komputera z procesorem x86 z Ubuntu lub Windows. Dłuższą chwilę przeglądałem ogłoszenia sprzedaży komputerów z drugiej ręki. W zasadzie nie miałem wymagań poza rozsądną wydajnością. Chciałem wydać 120-200€ za coś nie starszego niż Clarkdale
Wreszcie, dosyć niespodziewanie, w wyniku sześciogodzinnej akcji nabyłem kosztem 370€ następującą konfigurację:
Pewnie powiecie, że przesadziłem, ale w tej cenie była to nie lada okazja.
Do kompletu dokupiłem jeszcze Windows 8 OEM UK (za ~73GBP) i użyłem ClassicShell, aby pozbyć się kafelek.
Przewietrzyłem już zestaw na demie Batman Arkham City i na ustawieniach Ultra w 1080p nie miałem żadnych kłopotów. :-)
Tak na prawdę nie będę w stanie wykorzystać tej wydajności, ale planuję kilka materiałów wideo, więc uspakajam swe sumienie.

[UPDATE 2013-09-22]
Oto wyniki 3DMark Basic:
  • Ice Storm - 87633
  • Cloud Gate - 12044
  • Fire Strike - 2667
[UPDATE 2013-11-01]
BrowserMark 2.0 - 5660
PeaceKeeper - 4669
3DMark Basic (2013):
  • IceStorm - 87901
  • CloudGate - 12295
  • FireStrike - 2665
3DMark11 - P3949

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz